Przygotowania świąteczne z brzuchem i maluchem. I nie tylko :-)

Dzisiaj rano babcia z wnuczkiem śpiewali sobie "Jingle Bell" i to dało mi natchnienie do napisania tego wpisu.




Za trochę ponad miesiąc zawitają do nas święta Bożego Narodzenia. Mam nadzieję, że spędzę je jeszcze z dużym brzuchem w domu, a nie w szpitalu. Bo raptem za 5 tygodni mam mieć cesarke, czyli od razu po świętach.

To byłyby moje drugie ciążowe święta.

Powoli zaczynam myśleć o przygotowaniu się do świąt. Jest jeszcze trochę czasu, ale zawsze lepiej mieć wszystko rozłożone w czasie.

Znowu nie będę wykonywać większości prac świątecznych, bo ciąża mi na to nie pozwala.


Co jest w planach moich i mojej rodziny?

1. Ustalamy gdzie spędzamy świata.
2. Ustalamy świąteczny budżet.
3. Zrobimy listę prezentów.
4. Kupimy część prezentów (Black Friday i 1 grudnia - Dzień Darmowej Dostawy).
5. Ustalamy do kogo wyślemy świąteczne kartki.
6. Wypiorę i wyprasuję ubranka dla brzuszkowego.
7. Spakuje torbę do szpitala!
8. Przejrzymy świąteczne dekoracje, sprawdzimu czy działają światełka, jeżeli zajdzie taka potrzeba to kupimy brakujące.
9. Kupimy kartki świąteczne.
10. Zaplanujemy świąteczne menu (ograniczone ze względu na mnie i na pierworodnego, bo nie wszystko możemy jeść).
11. Zrobimy przegląd przypraw i zapasów w zamrażalniku i spiżarni.
12. Zrobimy listę zakupów.
13. Ułóżymy plan gotowania świątecznych potraw.
14. Zrobimy zakupy spożywcze.
15. Zaczniemy przygotowanie potraw m.in. pierniki, pierogi.
16. Rozplanujemy świąteczne porządki
17. Zrobimy przemeblowanie, żeby zmieścić kolejne łóżeczko i przygotować kącik dla brzuszkowego
18. Zaczniemy świąteczne porządki.
19. Wyślemy kartki świąteczne.
20. Przygotujemy  (możemy jeszcze coś kupić w razie potrzeby) świąteczne ubrania.
21. Kupimy ostatnie prezenty.
22. Zapakujemy prezenty.
23. Zróbimy ostatnie zakupy spożywcze
24. Dalsze sprzątanie i przygotowanie potraw.
25. Udekorujemy dom i ubieramy choinkę (z tym może być różnie, bo roczne dziecko, pies i kot mogą stanowić spore zagrożenie :-)


A Wy już planujecie Święta Bożego Narodzenia?
Nie licząc planów typowo związanych z brzuszkowym Wy również możecie przygotować się do świąt według tej listy. :-)

Komentarze

  1. Pracowity czas dla Ciebie przed tymi świętami. Jednak pkt. 7 bym zrobiła na samej górze listy!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Musiałabym przenieść na początek punkt 6 i 7. :-) Część ubranek mam już poprane i czekają na prasowanie i pakowanie. Tylko nie mam jeszcze zorganizowanego miejsca w szafkach na nie.

      Usuń
  2. Ja jeszcze nic nie zaplanowałam, chociaż prezenty już dawno mam kupione :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja właśnie nie wiem co kupić, bo w tym roku mam większą ilość osób do obdarowania. :-)

      Usuń
  3. Nawet nie miałem pojęcia, że my tez bardzo dokładnie planujemy święta :D Wszystko. Nikt tego nie pisze, nikt o tym nie mówi ale to zaplanowany spektakl, w którym tylko aktorzy nie mają rozpisanych ról :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja się sama zdziwiłam, że wyszło mi aż tyle punktów. :-)

      Usuń
  4. Za planowanie przygotowań do świąt mam zamiar zabrać się zaraz na początku grudnia. Choć przyznaję, że zazwyczaj o tej porze miałam części prezentów ogarnięte, a w tym roku nic ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo gratuluję organizacji i jednocześnie życzę by przy odhaczaniu punktów z listy nie zabrakło miejsca na wspólne poleniuchowanie i nacieszenie się sobą w tym szczególnym okresie. Wesołych Świąt!

    OdpowiedzUsuń
  6. My zawsze wszystko robimy na spontanie. To już drugie święta odkąd nasza córka jest z nami. <3 Powodzenia, kochana byś jednak święta spędziła w domu. Buziaki. :*

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam czas świąt.. przygotowania, zapach wypieków , pakowanie prezentów... A Ciebie czeka najwspanialszy PO-świąteczny prezent :) Szczęśliwego rozwiązania ! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam Boże Narodzenie, święta u nas. Tym razem bardzo kameralne, bo rodzeństwo i moj tata są za granicą. Będzie tylko mój mąż, córki i teściowie. Będzie wesoło, swojsko i rodzinnie :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz