Wyprawka do szpitala dla mamy i malucha

Dzisiaj zostałam przyjęta do szpitala i czekam sobie grzecznie na cesarke. Jednak wolałbym być w domu synkiem, no ale siła wyższa..

I w związku z tym przygotowałam listę rzeczy potrzebnych do szpitala.

Jakie rzeczy dla noworodka i mamy powinna zawierać torba do szpitala? Co warto spakować do porodu? Aby o niczym nie zapomnieć i żeby w szpitalu niczego Ci nie zabrakło, zacznj pakowanie torby nawet miesiąc przed terminem porodu. Ja co chwilę coś wyjmowałam albo dokładałam..


Przez pierwsze dni maluszek potrzebuje  jedzenia, ciepła mamy i spokojne miejsce do spania. Jednak w szpitalu nie może zabraknąć niczego, co będzie potrzebne do opieki i pielęgnacji.


Rzeczy dla niemowlaka najlepiej spakować do osobnej torby – dzięki temu łatwiej unikniesz chaosu i szybciej odnajdziesz to, co będzie akurat potrzebne. Nie warto brać kocyka i ubranek w których przywieziesz niemowlaka do domu, gdyż zawsze to mniej bakterii przyniesiemy do domu.


Ile rzeczy spakować? To tak naprawdę zależy od tego, ile czasu spędzicie w szpitalu. Przeciętnie po porodzie siłami natury trzeba w nim zostać przez dwa następne dni.  Pobyt może się jednak przedłużyć, jeśli niemowlak będzie miał silną żółtaczkę.

Po cesarskim cięciu mama i dziecko muszą spędzić w szpitalu zwykle trochę więcej czasu. Niemowlaka przeciętnie przebiera się raz dziennie (zwykle w porze kąpieli), jednak może się zdarzyć, że dziecko uleje albo przemoczy mu się pieluszka. Lepiej wziąć więcej niż za mało, chociaż trzeba wziąć pod uwagę że ktoś może nam przywieźć brakuje rzeczy.


Wyprawka do szpitala dla mamy:

Dokumenty do porodu:
- karta ciąży
- dowód osobisty
- legitymacja ubezpieczeniowa
- pisemna informacja o grupie twojej krwi
- wyniki ostatnich badań (morfologia krwi, mocz, WR, USG, antygen HBs, posiew z pochwy na paciorkowce - GBS)
- plan porodu

Ubrania, obuwie i inne:

- specjalna koszula do porodu, albo zwykły trochę większy t-shirt
- 2 specjalne koszule do karmienia
-szlafrok
- 1–2 biustonosze do karmienia
- kilka par majtek – najlepiej specjalne-jednorazowe, albo zwykłe bawełniane
- ciepłe skarpetki
- kapcie z antypoślizgową podeszwą
- klapki pod prysznic
- mała butelka niegazowanej wody mineralnej z dziubkiem
- duża butelka wody







Środki higieny i kosmetyki:

- duże, chłonne podpaski (np. Bella mama)
- podkłady na łóżko
- wkładki laktacyjne
- płyn do higieny intymnej
- środek przyspieszający gojenie się krocza (np. Tantum Rosa)
- dwa ręczniki bawełniane – kąpielowy i mniejszy
- żel pod prysznic
- szampon
- pasta i szczoteczka do zębów
- dezodorant
- krem do podrażnionych brodawek
- pomadka do ust
- przybory do włosów: szczotka, spinki, gumki itp.











Rzeczy dla dziecka:

- 3–4 bawełniane body lub koszulki
- 3–4 pajacyki
- 3–4 kaftaniki i 3–4 pary śpioszków
- rożek
- kilka pieluch tetrowych (do podłożenia podczas przewijania czy szczepienia)
- 2 bawełniane czapeczki
- rękawiczki niedrapki lub skarpetki (do założenia na rączki)
- mała paczka (ok. 20 sztuk) jednorazowych pieluch dla noworodków (newborn)
- nawilżane chusteczki do przemywania pupy
- krem (np. Alantan)








Dodatkowe rzeczy, które może nam ktoś podrzucić:

- laktator i butelki
- smoczek
- silikonowe nakładki na piersi
- poduszka do karmienia






Produkty ze zdjęć znajdziemy TUTUTAJ

Mam nadzieję, że wszystko mam. :-)

I już nie mogę się doczekać spotkania z Panem Brzuszkowym, chociaż jestem trochę przerażona jak będzie wyglądać opieka nad dwoma maluszkami.

Komentarze

  1. Pamietam jak robilam swoja liste 😃 a moj juz ma 11mcy 😊 ja jeszcze pilnowalam aby miec ladowarke do telefonu. Staly kontakt z tatusiem musial byc 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Powodzenia kochana! <3
    Wyprawka jest bardzo ważna, gratuluje zorganizowania.
    Pozdrawiam!

    lublins.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Doskonały wpis, wymieniłaś dokładnie to co najważniejsze, nic dodać nic ująć :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To już moja taka druga wycieczka w ciągu roku, więc myślę, że udało mi się to dobrze zorganizować. :-)

      Usuń
  4. o super ! wlasnie sie pakuje na porod z drugim dzieckiem i kompletnie zapomniałam co brać ;) Dzięki dużo mi to pomogło dorzuciłam pare rzeczy do torby ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że mogłam pomóc. I życzę powodzenia. :-)

      Usuń
  5. O jak bardzo na czasie dla mnie :) Czeka mnie to w czerwcu i ciągle się zastanawiam, czy coś się zmieniło w kwestii wyprawki przez ostatnie 9 lat, jakie minęły od pierwszego porodu. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. ja bym dodała suchy szampon dla mamy :) i jeszcze, żeby przygotować w domu ewentualne zapasowe ubranka dla dzieciaczka zapakowane w osobne woreczki...no chyba, że tata jest bardzo ogarnięty i nie będzie miał problemu z odróżnieniem bodziaka od pajaca :) powodzenia i dużo sił w najbliższym czasie

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz